7:30 äratas kell meid
uuele päevale. Taevas oli mähitud paksu halli pilvemassi. Jahedus puges põue,
aga vähemasti ei sadanud. Varsti hakkas igalt poolt elanikke välja pugema, kuni
pikkamööda kõik jalule said. Hakkasime vaikselt hommikusööki valmistama. Töö
oli sektsioonides. Mehed ja lapsed pakkisid telke ja magamisasju. Naised
askeldasid köögis toidu kallal.
Siret oli kaasa võtnud terve
laari mune. Nüüd siis oligi plaanis omletti hommikuks vaaritada. Gaasipliidile
tuli alla ja pann tulele. Pannile kõik hea ja parem, mis õhtusöögist üle oli
jäänud. Hakkimist said grillvorstid, sibul, suvikõrvits ja kartul. Kõik
hakkasid õige pea pannil pragisema ja isuäratavat lõhna kandus kõikjale.
Selleks ajaks, kui meil toit
valmis, olid koos ka magamistoad ja saime rahulikult lauda istuda. Soe tee ja
kohv, omlett – väga mõnus hommikusöök! Kõht sai nii täis, et lausa vaev oli
kohe!
Kui hommikusöögi lõpetasime, oli
pilvemassi mõned hõredamad kohad sisse tulema hakanud, nii et lootust oli ka
ilusamale päevale. Kuigi soojaga just kiita ei saanud.
Toimus ka väike autode
ümberpakkimine, kuna täna hakkasid meist lahkuma Kristi ja Rasmus, kellega koos
otsustas tagasi minna ka Mann koos Lisettega. Nii nad tõstsidki oma kodinad
teise auto peale ümber.
9:40 jätsime
hüvasti oma ööbimiskohaga ja hakkasime sõitma Maanteemuuseumi poole, sest
see oli meil valitud järgmiseks peatuspaigaks.
10:24 olimegi juba sihtkohas
kohal. Anti ja Siret valisid sinna sõiduks natukese teise tee kui meie ja olid
varem kohal. Meil Tom näitas natuke teist teed kui nende Carmin ja nii me lahku
läksimegi. Kui meie kurvist väljusime (muuseumi ees), siis nemad juba
pildistasid meid tulemas.
MAANTEEMUUSEUM
Vana hobupostijaam
Sajanditevanune käänuline ja künklik
Postitee viib 1863. aastast pärinevasse Varbuse postijaama, kus kunagi oli tall
33 hobusele ja toimus regulaarne postivedu Tartu ning Võru vahel. Täna asub
vanas, kuid hästi säilinud postijaamakompleksis Eesti Maanteemuuseum.
Kahehobuse postitõld
Eestis ainulaadne postitõld kutsari
ja kahe uhke hobusega kutsub väikesele reisile mööda Postiteed, et saada aimu,
mis tunne oli vanade seiklusraamatute kangelastel, kelle põhiliseks
reisimisvahendiks oli postitõld. Ega seda rappumist ja õõtsumist ikka mugava
autoga võrrelda ei saa, aga seda enam on sõit proovimist väärt!
Teeaeg
Piire nihutav näitusekekkond vabas
õhus. Ootamatu arhitektuur Lõuna-Eesti maastikus.
Ajas ja ruumis lahtirullunud tee, kus liiguvad ajale jalgu jäänud ja
tulevikusõiduvahendid. “Teeaeg” on koht, kus puhkus saab sisu ja vaba aeg
väärtuse.
Ainulaadsesse näitusekeskkonda
sisenedes näeb liiklusmärke, mida tänastel teedel enam ei kohta. Tee-ehituse
saladustesse võimaldavad pilku heita teekatendite ristlõiked. Väärikas koht on
eskponeerimiseks leitud Eesti vanimale terasest maanteesillale nimega Vati. Kes
soovib, saab tutvuda suurte tee-ehitus- ja hooldusmasinatega otse neile omases
töökeskkonnas.
Keset silmapiirini laiuvat heinamaad kasvab suur palm.
Vaatepilt on tõepoolest huvitav ja kui muuseum läbi käia, saab päris lõpus
selgeks, kuidas pealtnäha võimatu siin reaalne on.
Ajalooline teeruum
Eesti- ja Liivimaa paikadest pärinevad teelõigud paiknevad süvendis, mida mööda
kulgedes kogeb erinevate ajastute hõngu. Jalutuskäik läbi ajastute algab
sooteest ja lõpeb asfaldiga. Teede ääres näeb möödunud aegade keskkondi, muu
huvitava kõrval saab uudistada ajaloolisi sõiduvahendeid. Rännakut saadavad Eestis
esmakordselt kasutatavad graafilised betoonpildid.
Kõrts
See on koht, kus 19. sajandile
kohaselt mokalaata pidada, palava ilmaga janu kustutada ning laadapäevadel
osta, müüa, vahetada.
Stalinistlik puhkeala
Ehe näide ajast, mil kunstipisikut
külvati massidesse ning pioneerivanne oli igaühel peas.
Bensiinijaam ja tankurid
Palju nostalgiat ja äratundmisrõõmu
tekitab 1960ndate aastate bensiinijaama hoone koopia ja selle juurde kuuluvad
tankurid. Bensiinijaama ukse kõrval seisab gaseeritud vee aparaat. Tundub, et
see kõik oli justkui eile.
Liikluslinn
Tõeline minilinn, mis paneb ahhetama
nii suured kui väikesed. Erinevalt paljudest teistest loodud liikluslinnadest
vuravad siin ringi päris ehedat neljarattalist meenutavad elektriautod.
Autojuhina saavad end tunda nii lapsed kui täiskasvanud.
Julgemad saavad proovida proovida ajaloolist suurerattalist
jalgratast, mis
eemalt vaadates sõitma kutsub, kuid juurde astudes ja selle kõrgust tajudes
vaid julgematele ja uljamatele sobilik on. Kes sõiduga toime tuleb, võib
sõprade ees igati teenitult uhkustada.
(allikas
Maantemuuseumi koduleht)
Olime mõni aasta tagasi seal käinud
ja jäi selline mulje, et võiks lapsed ka kunagi sinna viia. Mõeldud tehtud.
Olin kuulnud, et seal olevat juurdeehitusi tehtud, aga see, mis seal ees ootas.
Suured kividega kaetud parklad, kus varem oli olnud vaid kiviklibune ja liivane
platsike autode jaoks. Parklast viis lai ja aina laiemaks minev kaldtee alla,
kus munakivisillutisele olid korrapäratult paigutatud vanad liiklusmärgid.
Kaldtee viis nii palju alla, et oli tunne, nagu oleks olnud viadukti all ja ka
reaalselt läks sealt pealt läbi jalakäijate sillake. Tekitatud oli tore
viaduktiga ristmik. Väga huvitav. Seal all oli kogu kompleksi väga moderne
piletikassa. Punaselt põlev tabloo ukse kohal näitas, et muuseum on
avatud. Astusime siis meiegi sisse
pileteid lunastama. Sissepääs perele maksis 16.- €. Tahtsime juba ka
audio-giidi kasutada, aga need polnud veel töökorras.
Niisiis, võisime oma ringi
alustada. Niinimetatud viadukti all oli algatuseks pargitud üks vagunelamu koos
täis sisustusega. Astu sisse ja hakka elama. Veel oli seal väga huvitavalt seina
sees klaasi taga eksponeeritud maantee kihid. Just sellises vahekorras kõik
eraldi kihid, mis moodi maanteed ehitatakse ja mis materjalid seal allpool
musta asfaltpinda on. Edasi liikusime justkui madalate seinte vahel ja see
suunas meid valgetest peenikestest kasepalkidest sooteele. Siis tuli veel mitu
erinevat silda ja hobuvankreid. Aina edasi kõndides läks asi ikka huvitavamaks
ja huvitavamaks. Toredalt oli ära kasutatud maastiku reljeefi, mis lookles kord
üles, kord alla. Kõik oli väga hästi sellega kooskõlla pandud. Väga huvitavad
olid hallil, justkui betoonseinal olevad udupildid. Kõik oli must-valgetes
toonides. Seda ei oskagi kohe kirjeldada, see oli nii ilus. Justkui suur foto
oleks trükitud udupildina seinale. Ühel oli vanker, mille ees hobused ja
vankril istusid inimesed.
Korraga seisime valgete
sammastega kõrtsihoone ees, kus toimetasid kostümeeritud tegelased nii möödunud
sajandi algusperioodist või isegi varem. Üks müüs röstitud pähkleid või midagi
sarnast ja siis ühe noormehe juures sai harjutada sulega kirjutamist. Ikka
päris sule ja tindiga ja pärast sai tindipressiga kirja ära ka kuivatada.
Justkui vanasti. Kristi istus laua taha ja tegi proovi. Täitsa uhke tuli välja.
Ja siis olime äkki hoopis teises ajastus. Tarbijateühistu maja ees pingil istus
noor naine, kes kõiki viisakalt teretas ja noogutas. Tema oli ajast nii umbes
50-dad möödunud sajandil. Kõik oli väga
huvitavalt ja tõetuult lahendatud.
Ja siis, raudteeülesõidu koht,
mille taga seisab vana hall Žiguli, justkui kaader filmist „Keskea rõõmud”. Nii
lahe! Raudtee ületatud jõudsime
külgkorviga mootorratta juurde. No seal läks nüüd küll pildistamiseks. Kõigil
oli vaja ju selle selga ja sisse ronida.
Nii me teo sammul edasi
liikusime. Vaatamist oli nii palju. Jass ja Jander kaevasid väikese kopaga
liiva. Lapsed turnisid igal pool, kus aga sai. Suures hallis olid välja pandud
postitõld ja buss, roller ja vana kabriolett. Ikka vinge sõiduriist. Nahast
munamüts pähe ja pikad vuntsid ette, daamil kõrval valge lehviv sall kaela ja
justkui päris. Õue peal nägi loomulikult ka veidi uuemat masinavärki.
Traktoreid kõike sugust varianti ja igasugu teetöö masinaid lõpmatuseni.
Edasi jalutades sattusime
vastamisi elus hobustega. Nemad vist vedasid seda postitõlda, kui see oma ringi
tegema läks. Need kaks iludust olid kinni pandud, noh häbi ots, et teagi,
kuidas neid nimetatakse, kuhu hobused kinnitatakse, aga igal juhul nende küljes
nad kinni olid. Nii uhked ja sõbralikud loomad. Nurusid lausa pai ja sügamist.
Üldse ei kartnud vaid pigem ärgitasid nendega tegelema ja vestlema.
Kuna õues veel ei sadanud, aga
taevas kiskus uuesti pilvisemaks, siis otsustasime enne ära käia kõik toredad
kohad õues ja pärast minna sisse suurde halli, kus veel palju huvitavaid
masinaid mööda seina ääri rivis seisid.
Nüüd olime jõudnud selle viadukti
peale, mille alt me tulles läbi olime kõndinud. Sealt avanes hea vaade
alumisele korrusele, kus olid liiklusmärgid ja piletikassa. Liikusime üle silla
ja jõudsime meelelahutuse alale. Algatuseks mänguväljak, mis lastele mõeldud.
Kiiged, ronimisvõrk ja ronimissein. Atraktsioonid olid laiali paigutatud
erinevatele tasanditele, nii et kogu mänguväljak oli laskuvas joones. Alla
jõudes olime jõudnud üleni puust piknikualale. See oli üks ääretult huvitav
koht. Jälle jääb sõnadest või siis oskusest puudu, et seda kirjeldada. Seal oli
nagu laiad trepiastmed ehk siis eri tasapinnalised istumisalad, nagu kaskaad.
Erineva kujuga moodulid üksteise peale asetatud. Baarilett koos pukkidega, et
kui ei soovi maas istuda, siis saad oma toidu leti äärele panna. Osaliselt oli
see kaetud ka katusega, kus omakord läks edasi WC-desse, mille eesruumi sein,
mis eraldas WC-d piknikualast, oli klaasist. Kokkuvõttes üks väga lahe asi!
Järgmiseks tõmbenumbriks oli
liikluslinn. See oli jälle hoopis
teistsugune kui Antslas. Ka kift ja lahe. Maa-alune parkla, kust sai autosid
rentida. 15 minutit 3:20 €. Muidugi läksid nii suured kui väikesed sõitma. Siin pidi aga ka kiivrid pähe panema
ja turvarihmad kinnitama. Samuti ka suunda näitama, mis tõi endaga kaasa
piipimise. Liikluslinn jättis sellise mulje, justkui mõnes vanas algses
mustvalges filmis. Kõrghoonetega linn, majad kohe kõnnitee äärt ääristamas.
Majad polnud mitte nagu joonistatud majad, vaid nagu suured mustvalged fotod, milledega
oli tekitatud suure linna efekt. Põnev ja nii ehe! Kõik oligi kui suletud
linnaruum. Ega ikka ei näinud küll, kui mõni teine auto nurga tagant tuli.
Pidid ristteel korralikult seisma jääma, liiklusmärke jälgima ja teed andma kui
vaja. Keskuseks oli ringtee, mille
keskel ilutses palm.
Jass läks meie perest nüüd sõitma,
Jandra võttis ka kaasa. Jander sõitis Markkusega koos. Mina olin operaatori
rollis. Kristi oli väga hasardis. Eks kõigil olid näod sellise peas, et ei
jäänud kahtlustki, et nad seda täiel rinnal naudivad.
Kogu selle meelelahutusala
lõpetas jalgrataste plats, kus sai tõukeratastega slaalomit sõita. Kui autosi
liikluslinnas rajal polnud, siis võis sinna ka sõitma minna. Mina tegin suure
tõukerattaga paar tiiru. Aga vot Ain oli julge mees. Tema ronis kaherattalise
onu Tik-Taki ratta selga. Küll sealt oli kõrge kukkumine, aga tema sai sellega
üsna tublisti hakkama. Küll ühe korra külje maha pani, aga õnneks toimus see
murul, nii et suuri kahjustusi polnud.
Uudishimu rahuldatud ja sõidud
sõidetud, lustimised lustitud, sammusime tuldud teed tagasi, läbi liikluslinna,
üle piknikuplatsi ja mänguväljaku. Viimases kohas tegid suured mehed nalja.
Mängisid ämblikku nende jaoks olematul ronimisseinal ja pugesid vedrukiike,
siis teine kiigutas nii et külg maas. Kiikujal ma mõtlen. Need olis Anti ja
Jass, kes suurtele ja väikestele lõbusat vaatemängu pakkusid.
Jäänud olid veel siseruumid. Suur
angaar oli täis kõikvõimalikke sõiduriistasid. Enamus olid siiski tee töödega
kuidagi seotud. Kuna meie (Siret, Anti ja Jass) olime seal varem käinud, siis
see suurt huvi enam ei pakkunud. Viskasime Siretiga korraks pilgu peale ja
kontrollisime, kas kõik eksponaadid on samad, mis toona ja läksime välja
vaikselt juba üle tee asuvate hoonete poole. See angaar ja need hooned üle tee,
olid olemas juba ka mõned aastad tagasi. Ületasime vaiksel sammul maantee ja
sisenesime vanasse postijaama. Jandra silm leidis kohe vitriini tagant ühe
lilla tiibadega une-hobuse, mida tal kindlasti vaja oli. Kuna tal oli endal ka
taskuraha natukene, siis otsustas ta, et selle ta ostab. Mõeldud tehtud. Ka
Miia-Maria sai endale samasuguse, sest tal oli täpselt sama sugust vaja, kui
Jandral.
Sinna majja me kauaks püsima ei
jäänud. Jalutasime lihtsalt juba tuttavad ruumid läbi. Kellelegi ei pakkunud
see pikemat huvi. Hoovis asuvas hoones oli natuke põnevam väljapanek, mis
köitis rohkem. Poisid sõitsid lumesaha simulaatoriga. Kuulasime kõrvaklappidest
tarku jutte, kuidas jõudis meie tänavatele
motoroller jne. Siin kohal hakkas ka meie külastus lõppema. Kõik oli üle
vaadatud ja uudishimu rahuldatud.
Selleks hetkeks oli meie
seltskonnast juba lahkunud Kristi, Rasmus, Mann-Mariin ja Lisette, kes olid
alustanud koduteed.
12:45 lahkusime meiegi Maanteemuuseumist,
mis oli tõeliselt lahe koht. Julgen küll kõigile soovitada. Väga toredad
emotsioonid. Tegemist igale vanusele ja väga moodne/kaasaegne muuseum.
Huvitavalt on kõik eksponeeritud ja kasutatud põnevaid võtteid asjade
esiletoomiseks.
Õues oli jahe ilm. Kõht hakkas ka
tühjaks minema. Otsustasime otsida mõnusa kohakese pikniku tarvis. Kuna teele
jäi juhuslikult Tilsi mõis, siis…
13:07 peatasime tee
ääres autod, et teha väike vahepeatus.
Jass ja Jander ei viitsinud üldse autost välja tulla, jäid meid ootama. Ega seal suurt midagi vaadata polnud, sest
kõik oli lagunenud ja räämas, aga muidu on see kunagi olnud pooleteise kordne
kahe külgtiiva ja ette ulatuva verandaga tagasihoidlik maamõis. Ei puudunud ka
kohustuslik ringikujuline sissesõidutee.
TILSI MÕIS
Tilsi mõis eraldati
naabruses olevast Väimela mõisast 1749. aastal. Alates 1833. aastast oli mõis
von Rothide omanduses, kelle kätte ta jäi kuni 1919. aasta võõrandamiseni.
Pikk ühekorruseline puidust peahoone on mõisa kerkinud mitmes järgus. Oma lõpliku kuju ja pikkuse sai hoone 19. sajandil teisel poolel, samal ajal kui hoone vanimad osad võivad pärineda 18. sajandist.
Tee ja pikliku Tilsi järve vahelisel kitsal alal asus ka hulk kõrvalhooneid ning väike park. Varem avanes järvelt peahoonele kauneid vaateid, nüüdseks on suured puud need vaated varjanud.
Võõrandamisjärgselt asus alates 1921. aastast mõisahoones aastakümneid lastekodu. Alates 1978. aastast, mil vahetus läheduses valmis lastekodu uus hoone, on mõisahoone seisnud kindla kasutuseta, kuid säilinud.
Pikk ühekorruseline puidust peahoone on mõisa kerkinud mitmes järgus. Oma lõpliku kuju ja pikkuse sai hoone 19. sajandil teisel poolel, samal ajal kui hoone vanimad osad võivad pärineda 18. sajandist.
Tee ja pikliku Tilsi järve vahelisel kitsal alal asus ka hulk kõrvalhooneid ning väike park. Varem avanes järvelt peahoonele kauneid vaateid, nüüdseks on suured puud need vaated varjanud.
Võõrandamisjärgselt asus alates 1921. aastast mõisahoones aastakümneid lastekodu. Alates 1978. aastast, mil vahetus läheduses valmis lastekodu uus hoone, on mõisahoone seisnud kindla kasutuseta, kuid säilinud.
(allikas www.polvamaa.ee)
Pilk peale heidetud, uuesti
piknikukoha otsingule. Kaart näitas, et
läheduses peaks olema üks RMK koht. Hargnesime siis natuke. Ain jäi teele
seisma, Anti sõitis paremale, meie vasakule. Ilus metsaalune küll, järv ka, aga
sobivat paika pole. Siis kostis lällarist hääl, mis teatas, et ende juures on
suurepärane piknikukoht. Keerasime otsa ümber, haakisime Aini sappa ja
Anti-Sireti otsingule. Küll need lällarid on ikka kasulikud asjad. Teevad elu
hulka kergemaks ja kütet hoiab ka kokku.
13:30-14:45 lõunasöögi
piknik Koorma järve lõkkekohas. Mõnus vaikne männimetsaalune,
järv sillerdamas kõrval. Päike oli välja tulnud ja soojendas jahedat ilma.
Panime autode vahele köögi püsti ja hakkasime vett keetma, kuna menüüs olid
kiirmakaronid. Seni kuni toit valmis, seadis Anti ridva vette. Küll ta püüdis
ja püüdis, kuni püüdis nii kõvasti, et suur haikala viis konksu ja korgi
ühes tamiiliga. Nii palju siis
kalapüügist.
Makaronid said valmis, katsime
laua lõkkekoha ümber metsa alla pinkidele. Kõrvale ampsasime konservi ja kurki.
Küll toit maitses hästi. Lapsed sõid ka suure isuga, aga pingutasime, mis me
pingutasime, siiski hindasime oma võimeid üle ja pidime osa makaronidest
metsloomadele jätma.
Aeg oli edasi sõita. Jaaniraotu
linnutalu ootas.
Jaaniraotu linnupargis kasvabüle
sajaa erinevat tõugu lindu-looma: lennuvõimetud linnud, erinevad kanatõud ja
faasanid, vee- ning puurilinnud, kakud ja kivikanad. Loomadest: maarad, eeslid,
kääbustest kitsed, küülikud ja sead. 2008.
aastal avalikkusele avatud Jaaniraotu linnupargile pole Eestis peale Tallinna
loomaaia enam vastast.
15:07 olimegi kohal. Ilm
oli läinud soojaks ja päike paistis mõnusalt. Parkisime auto selleks mõeldud
muruplatsile. Nii mõnigi auto oli enne meid seal ootamas. Suundusime maja
poole, kust lootsime väheke infot ja juhatust saada. See ka õnnestus. Perepoeg
juhatas meid grupi juurde, mis oli oma ringkäiguga juba alustanud, aga meile öeldi,
et pärast saame ka alguse ära näha. Giidiks oli peretütar. Liitusime grupiga
vahva kihvadega kitsekese juures. Muntjak oli tema. Tallinna loomaaias sellist
isendit ei ole. Suure hulga erinevate linnusortide vahele on seal ära eksinud
ka mõned vahvad loomad. Teine tore loom oli maailma suurim nutrialane, aga nägi
välja nagu känguru ja jänese ristsugutis. Maara oli vist liigi nimi. Väga
kummalise väljanägemisega elukad. Loomadest olid veel mingisugused erilised
lambad ja poni, jäneseid, merisigu. Emud, nandud ja jaanalinnud oli kõik
esindatud. Nägime kõigi mune ka. Nandude omad olid mustad. Aga suured olid
kõik.
Linde oli väga palju erinevaid.
Tuvide kollektsioon oli suurearvuline ja neid oli väga uhkeid. Üks liik oli
selline, millel saba oli rokokoo lokkidega. Need olevat olnud maailma esimesed
kirjatuvid.
Faasaneid oli palju erinevaid
liike ja loomulikult papakoisid ja kanaariline. Papakoide majas võttis meid
vastu aara, kes viisakalt tervitas ja veel mõningaid repliike ütles.
Kanaarilinnud siristasid nii valjusti, et kohati oli raske giidi juttu kuulata.
Tegime seal talu territooriumil suure ringi. Selline suur lindude kollektsioon
või kuidas seda õige nimetada oleks, ongi välja kasvanud pereisa huvist lindude
vastu. Kogu aina suurenes ja suurenes, kuni arenes välja selline mini-linnuaed,
kus nüüd turistid käivad. Kogu majapidamist majandatakse oma rahadest ja kogu
töö teevad oma perekonnaliikmed.
Ette rutates olgu öeldud, et
Jaaniraotu talu võitis järgmine päev Jänedal toimunud talupäeval parima
alternatiivtalu tiitli. Perenaise hobiks on aiandus ja neil on ka väike
puukool.
Väga huvitav ja tore külastus
oli. Vaatamist ja uudistamist oli küllaga. Pilet kogu selle lõbu eest maksis
meie perele 14.- €. Ilm oli mõnus ja soe, kui oma ringi lõpetasime.
16:45 jätsime „head aega”
Anti ja Siretiga, kes nüüd autonina kodu poole keerasid. Lahkusime ka Jaaniraotu
linnutalust. Meid ootas ees poereis ja telkimiskoha otsimine. Olime jäänud
kõigest üheksakesi: Piret, Ain, Triin, Miia-Maria, Markkus ja meie pere.
17:30 olimegi Põlvas poe
ees parklas. Lapsed magasid autos. Mehed jäid neid valvama. Jander oli
tegelikult üleval ja läkis issiga taarat ära viima. Jander oli kogu reisi
jooksul kogunenud taara kokku korjanud ja nüüd siis ootas selle eest tasu.
Päris hea summa tuli kokku. Pea 5.- €. Meie tegime Pireti ja Triinuga kiirelt
vajalikud sisseostud. Maiustamiseks ostime kõigile ühed jäätised, mis kohe poe
ees ära sõime. Pliksid olid ka selleks ajaks üles ärganud.
18:00 olid jäätised otsas
ja hakkasime sõitma välja valitud RMK lõkkekoha poole. Mööda liivast metsateed
läbi männimetsa jõudsime peagi õigesse kohta, Palo lõkkekohta, aga meie
kurvastuseks oli seal rohkem kui üks telk juba püsti. Seal oli kogunisti terve
laager maha pandud. Nii siis tuli meil uut kohta otsima hakata. Ega seal kandis
väga laiutada nendega polnud. Kuigi kaardi järgi pidavat seal veel mõni kohake olema,
siis viitasid nendele küll ühtegi ei leidunud. Lõpuks läksime ühe suurel
kaardil oleva telgi sildi järgi ja ühel hetkel hakkas teelt ka mingisugusele
Akste telkimiskohale viitama. Järgisime viitasid ja jõudime eramaale ilusa
väikese järve kaldal.
19:00 panime autod Akste
telkimisala parkimiseks mõeldud platsile infotahvli juures, et asja
uurida. Helistasime antud telefonile ja üsna pea ilmus maja juurest välja
meesterahvas, kellega kaubad maha panime. Soliidse summa eest, 12,50 € kogu
meie seltskonna peale, võisime endale meeldiva platsi otsida ja öömajale jääda.
Koht oli ilus, vaikne, järve kaldal, liivase ujumiskohaga ja vesirattaid sai ka
laenutada, mida loomulikult ka tegime. Õues oli meeldivalt soe, päike paistis.
Laotasime lahti möödunud ööl märjaks saanud telgi ja veetsime nii sama
mõnuledes aega. Kiiret polnud kuskile. Mina valmistusin ette ennast tunniks,
mida pidin järgmine päev Väike-Maarjasse õpetama minema. Nimelt oodati mind
Väike-Maarjasse rahvatantsujuhtide suvekooli õpetama oma tantsu „Igal ajal”. Nii
ma siis üksinda tantsisin Fordi varjus, publikuks Triin, Piret, Jass ja Ain.
Lapsed olid leidnud suure liivakasti, milleks oli rannavolle plats.
Ainuke ebameeldiv asi oli sel
kohal see, et kuivkäimla oli tõsine nõukaaegne kolmnurkne peldik, kus auk põrandas.
Siiski, vahe oli selles, et põrandal oli linoleum ja oli puhas. Jandral oli
kange kaka häda, kõht valutas ja oli natuke laht. Kiirustasime siis ruttu WC-sse.
Uksest sisse ja augu kohale. Kuna tal kõht valutas, siis pisarad jooksid,
üritades samal ajal augu kohal kükitada ja punnitada, hüüdis läbi nutu: „Emme,
ma pole enne sellist kempsu näinud!”
Poisid ja mehed käisid
kiiksudes-kääksudes veloga järvel sõitmas, nii et kogu küla kajas ja kuulis.
Vaikselt hakkasime sööki valmistama. Menüüs olid makaronid kastmega.
Magustoiduks armastatud kissell küpsistega. Selleks ajaks, kui toit valmis oli,
oli õues juba sügav hämarus. Telk oli ka vahepeal püsti saanud. Jandra oli
voodid korda pannud. See oli tema ülesanne ja ta sai sellega väga tublisti
hakkama.
Toit maitses kõigile imehästi.
Pärast jagus veel energiat eesti mälumäng-domino mängimiseks kah. Gaasilambi
valgel tegime paar mängu ja siis kodisime oma koikudele.
No comments:
Post a Comment